Cum sa-ti organizezi biroul in 5 pasi (partea I)
S-ar putea sa spui inca de la bun inceput ca tu nu ai suficient timp pentru a face ordine si a-ti organiza biroul.Â
Studiile arata ca o persoana pierde in medie o ora pe zi din cauza lipsei de organizare.
E nevoie de mult mai putin timp pentru a te organiza si pentru a te obisnui sa ramai asa. De asemenea, o sa mai ai nevoie de curajul de a arunca obiectele care nu iti sunt necesare, si de un sistem pentru a aranja lucrurile pe birou, astfel incat situatia sa nu degenereze din nou.
Urmarind pasii de mai jos vei reusi sa obtii un spatiu de lucru curat si organizat, cu un efect considerabil asupra productivitatii, concentrarii, dar nu in ultimul timp asupra abilitatii de a gasi ceea ce cauti intr-un timp scurt. Aminteste-ti cum te-ai simtit intr-o situatie urgenta in care nu gaseai ceea ce aveai nevoie, sau adu-ti aminte de cate ori ai cautat in ultima saptamana ceva de scris, cand biroul tau era plin de pixuri, creioane, rollere si evidentiatoare. In loc sa petreci timpul cautand un pix sau scotocind prin teancul de documente pentru a gasi acel raport de care ai nevoie, vei putea sa folosesti acest timp...muncind.
1| Incepe cu inceputul
Deoarece inceputurile sunt cele mai grele, organizarea sau mai bine spus reorganziarea biroului tau va fi mult mai usoara, daca o sa incepi cu un birou curat.
Astfel, fa-ti curaj si da la o parte tot ce gasesti pe birou, goleste sertarele, si alte suporturi pentru diferite accesorii de birou. Acum, cu biroul curat, poti sa incepi sa visezi la cum ai vrea ca acesta sa arate de acum inainte.
2| Curata biroul
Profita de faptul ca pe biroul si in sertarele tale nu mai este nimic, si curata-l bine cu produse special concepute pentru aceasta. Vei putea curata atat biroul tau, cat si monitorul calculatorului, tastatura, telefonul si diverse suprafete sau obiecte din plastic sau sticla. Poti folosi servetele pentru aparatura electronica. Acestea nu lasa urme sau scame dupa utilizare si au un puternic efect antistatic si dezinfectant. Biroul tau va arata acum ca nou.
3| Arunca obiectele inutile
Revino la toate acele obiecte pe care le-ai luat de pe birou si din sertare, si imparte-le de data aceasta in doua gramezi: una cu lucrurile pe care le vei arunca si cealalta cu lucrurile pe care vrei sa le pastrezi. Priveste in jurul tau. Care sunt obiectele pe care nu le-ai folosit in ultimul timp? Fii categoric! Scapa de cat de multe lucruri neimportante poti. Chiar daca pare greu, devine din ce in ce mai usor pe masura ce avansezi. Arunca obiectele care nu mai sunt de actualitate, precum calendare vechi, cataloage sau oferte expirate.
Un truc este acela de a pastra la indemana un cos de gunoi pentru hartii. Astfel, pe viitor, vei putea sa arunci pe loc acele hartii sau lucruri de care nu ai nevoie, fara sa amani pana o sa te ridici de pe scaun.
Acum poti sa te bucuri de un birou curat, in timp ce articolele inutile, expirate sau neimportante au fost aruncate. Poti sa profiti de aceasta ocazie si sa iti reimprospatezi accesoriile si consumabilele pentru birou. Pentru a economisi timp le poti comanda online. Papetaria TUDOR iti pune la dispozitie o intreaga gama de produse de papetarie si birotica de care orice birou are cu adevarat nevoie. In articolul urmator vei afla ce trebuie sa faci mai departe si cum trebuie reorganizate toate accesoriile si articolele de pe biroul tau, pentru a obtine un mediu de lucru proaspat, curat si organizat.